index
press.gif
Arhiva vijesti u 2019.
Arhiva vijesti u 2018.
Arhiva vijesti u 2017.
Arhiva vijesti u 2016.
Arhiva vijesti u 2015.
Siječanj
Veljača
Ožujak
Travanj
Svibanj
Lipanj
Srpanj
Kolovoz
Rujan
Listopad
Studeni
Prosinac
Arhiva vijesti u 2014.
Arhiva vijesti u 2013.
Arhiva vijesti u 2012.
Arhiva vijesti u 2011.
Arhiva vijesti u 2010.
Arhiva vijesti u 2009.































main_galerija
Split - doček Gorana Ivaniševića

Potpisan Ugovor o zajedničkoj suradnji na realizaciji strateškog projekta urbane regeneracije putem Projekta razvoja Istočne obale Gradske luke

Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić potpisali su danas u Splitu Ugovor o zajedničkoj suradnji na realizaciji strateškog projekta urbane regeneracije putem Projekta razvoja Istočne obale Gradske luke.

2015_05_19_istocna-obala-2.jpg Kako su izjavili gradonačelnik Baldasar i ministar Hajdaš Dončić ovaj čin je rezultat zajedničkog interesa za uređenjem istočnog dijela splitske Gradske luke s ciljem dovođenja njenih potencijalnih resursa u funkciju više razine prometnih, turističkih i općih gospodarskih mogućnosti i potreba, u namjeri unaprjeđenja prometne povezanosti Splita te podizanja ukupne gospodarske, a posebno turističke ponude i aktivnosti. Istaknuto je da će uređenje Istočne obale obuhvatiti područje definirano prostornom dokumentacijom važećom na današnji dan, ali i područja koja bi se, radi cjelovitosti Projekta, obuhvatila naknadno, s tim da će pripremni poslovi na realizaciji projekta početi odmah. Projekt je orijentiran na izgradnju objekata općedruštvene koristi, ali i za obavljanje gospodarskih aktivnosti u Splitu i širem okruženju. Ugovorne strane će u roku 30 dana osnovati zajednički stručni radni tim za Istočnu obalu, koji će se brinuti o razradi pojedinačnih ciljeva i zadataka, rokovima izvršenja i njihovoj realizaciji, s tim da će ona, u roku od 60 dana, izraditi dinamički plan aktivnosti na pripremi i realizaciji Projekta. Ulogu nositelja pripreme Projekta u cijelosti preuzima Grad Split. Troškove realizacije Projekta ugovorne strane će planirati dogovorno u svojim proračunima. Inače, u realizaciji Projekta, uz Grad Split i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture sudjelovat će Hrvatske ceste, Hrvatske željeznice i Lučka uprava, koji će zajedno i definirati projektni zadatak.
„Nadam se da ćemo u toku ove godine završiti s pripremnim radnjama za prijavu prema EBRD-u, a potom raspisati natječaj za definiranje cijelog prostora, a do kraja sljedeće godine bi mogli imati završen projektni zadatak. To je ideja i želja, a nakon toga mislim da će sve ići znatno brže. Imovinsko-pravni odnosi su iznenađujuće jednostavni, jer je vlasnik ukupne trase HŽ što nam olakšava posao. Izmještaju se željeznički i autobusni kolodvor u Kopilicu, gdje ćemo pripremiti prostor u koji će se izmjestiti. Tamo na jednom djelu stanuju sadašnji i bivši radnici HŽ-a. Razgovarali smo s njima i neće biti problema. S ranije provedenim arhitektonskim natječajem se ne slažem, jer je njime obrađen samo dio koji nije najvitalniji, a ovim Projektom idemo na sveobuhvatnije rješenje. Definirat ćemo i prostor željezničke stanice Split, ulaz u nju kroz današnju Zagrebačku ulicu, prostor ispred Nadbiskupije, Pazar i sve gore prema izlazu iz Splita, do Kopilice, gdje bi bio dio gradske željeznice i od Kopilice prema aerodromu „Split“, s mogućnošću da i tamo bude napravljen gradski metro. U Gradskoj luci bi ostala željeznička i autobusna stanica. Tu bi bila završnica i gradske željeznice. Autobusi i vlakovi bi došli tu, iskrcali putnike i vratili se u Kopilicu. Sve je vlasništvo HŽ-a i možemo se s njima dogovoriti, a sve ostalo bi bilo predmet javnog natječaja da bude u funkciji luke, turizma i grada. Na ostalom dijelu bi do izražaja došao i privatni kapital. 2015_05_19_istocna-obala.jpgNa jednom bi dijelu gradili hotele, a u objektu bivše zgrade Dalmacijavina bi bio veliki kongresni centar. U luci imamo deset kolosijeka od kojih se koriste dva ili tri, s tim da onaj zadnji za ukrcaj i iskrcaj automobila potpuno nestaje i prebacuje se u Kopilicu. Od ovih deset će se koristiti samo dva. Oni su sada dugi oko 600 metara, a skratit će se na nekih 250. Širina neće biti deset nego dva kolosijeka, a iznad nje će biti autobusna stanica, tako da smo maksimalno uštedjeli prostor“ rekao je gradonačelnik Baldasar ističući da je teško procijeniti ukupnu vrijednost, ali da iznos nije manji od milijardu eura te da će se to moći financirati samo iz strukturnih fondova Europske Unije. Što se tiče početnog iznosa od 300.000 eura nepovratnih sredstava za pripremu izrade projektnog zadatka - za pokretanje aktivnosti, kazao je da ne postoji bojazan da ta sredstva neće biti odobrena, jer je već postignut dogovor s EBRD-om.
Nazivajući potpisivanja Ugovora prvim korakom jednog harmoniziranog pristupa koji Splitu daje jednu novu dimenziju, ministar Hajdaš Dončić je izrazio uvjerenje da bi kroz četiri – pet godina moglo početi izmještanje infrastrukture, odnosno kolodvora i time dobivanje jedne nove slike tog dijela grada. „Svaki gradonačelnik, osobito Splita, ima svoj epohalni, povijesni trenutak. Vjerujem da će moj kolega i dobar prijatelj Ivo Baldasar biti zapamćen kao gradonačelnik koji je pokrenuo ovu novu razvojnu priču. Ovaj sporazum je prva faza Projekta koji će uključivati urbanističko rješenje, ali omogućuje i bespovratnih 300.000 eura od EBRD-a. Nakon završetka studije izvodljivosti bit će definiran projektni zadatak nakon čega će arhitekti, koji će biti pozvani na natječaj, isplanirati budući izgled tog dijela Splita. Tada će to biti dobar alat za apliciranje za posebne fondove Europske unije za javno privatno partnerstvo“, rekao je ministar Hajdaš Dončić.

Print

 
Press
Savjet mladih
Nacionalne manjine
Prevencija kriminaliteta
Temeljni akti Grada Splita
Proračun Grada Splita
Natječaji i oglasi
Prostorno planska dokumentacija
Planovi grada
Servisne informacije
Plan upravljanja gradskom jezgrom
Legalizacija
Error
 
 
footer
 
naslovnica mapa Weba