index
press.gif
Arhiva vijesti u 2019.
Siječanj
Veljača
Ožujak
Travanj
Svibanj
Lipanj
Srpanj
Kolovoz
Arhiva vijesti u 2018.
Arhiva vijesti u 2017.
Arhiva vijesti u 2016.
Arhiva vijesti u 2015.
Arhiva vijesti u 2014.
Arhiva vijesti u 2013.
Arhiva vijesti u 2012.
Arhiva vijesti u 2011.
Arhiva vijesti u 2010.
Arhiva vijesti u 2009.































main_galerija
Split - noću

Pušten u rad prvi sustav javnih električnih bicikala

Split je započeo novu biciklističku priču. Prigodnim programom i probnom vožnjom od Rive do zgrade Banovine danas je na četiri lokacije pušten u rad sustav javnih bicikala s mješovitim kontingentom od 20 električnih i 30 klasičnih.

2019_07_11_bicikli01.jpg Dio je to europskog projekta REMEDIO kojeg Grad Split provodi s gradskom tvrtkom Split Parking. Ukupna vrijednost iznosi 1.411.250,00 kuna, udio Grada Splita je 807.235,00 kuna, odnosno 57,2% sredstva osiguranih iz Projekta, a ostatak je udio Split Parkinga. Splićanima i njihovim gostima tako su od danas javne bicikle dostupne na četiri terminala i to na Rivi kod Sv. Frane, kod TC Joker, na Kolodvoru Sukoišanska te na Starom placu, a do 19. srpnja u funkciji će biti i četiri ostala terminala – na Žnjanskom platou, na parkingu na Splitu 3 (raskrižje B. Bušića i Poljičke ceste), kod Studentskog doma na Spinutu te na Kampusu.
Gradonačelnik Andro Krstulović Opara rekao je kako Split definitivno započinje novu biciklističku priču: - Imamo nove bicikle, klasične i električne. Vjerujem da će naši građani usvojiti bicikle kao način zdravijeg života, a nove biciklističke staze realizirat ćemo u suradnji s biciklističkim klubovima kroz slične europske projekte - rekao je gradonačelnik Krstulović Opara. Dodao je kako je ovo dio nove priče sustavnog rješavanja pitanja prometa u gradu: - Novi autobusi koji uskoro stižu, gradski metro, buduća željeznica između splitske zračne i trajektne luke, gradnja novih garaža, sve je to dio novog multimodalnog principa funkcioniranja prometa u Splitu.
Marko Bartulić, direktor Split parkinga najavio je i novi kontingent vrijednosti 700 tisuća kuna koji stiže kroz narednih mjesec i pol dana, to su četiri nove postaje i 25 bicikli, a sljedeće godine u planu je još desetak terminala – cilj je u svakom kotaru imati bar po jedan stalak koji će omogućiti građanima najjeftiniji oblik prijevoza unutar grada – zaključio je Bartulić.
Operater sustava je Nextbike, a direktor Ante Gustin rekao je kako je Split 20. grad u Hrvatskoj koji je implementirao njihov sustav te se zahvalio Gradu i Split Parkingu na suradnji. Rekao je kako u Hrvatskoj imaju više od 800 javnih bicikli te da dosad nisu zabilježili ni krađe niti veća oštećenja, upravo radi registracije korisnika i čipova na svakoj bicikli.
2019_07_11_bicikli02.jpgGrad Split jedan je od partnera na EU projektu „REMEDIO“, iz programa INTERREG MEDITERAN, koji je usmjeren na poticanje korištenja nisko-ugljičnih prometnih sustava, s ciljem smanjenja zagušenosti prometnica i emisije CO2 u prometu, što je česti problem velikog broja mediteranskih gradova kojima nedostaju primjerena prometna rješenja, pa tako i grada Splita, a sve kroz testiranje modela integriranog sustava niskougljičnog prijevoza. Kroz projekt „REMEDIO“ osigurana su EU sredstva za prvu godinu rada Sustava. U tom razdoblju za korisnike je osigurano 30 min dnevno besplatnog korištenja Sustava, uz obveznu registraciju, odnosno aktivaciju korisničkog računa. Aktivacija računa korisnika je potrebna u smislu sigurnosti te osiguranja dostupnosti Sustava većem broju korisnika pri tome maksimalno reducirajući eventualne zlouporabe.
Sama registracija je besplatna, a aktivacija računa košta 5 kuna te vrijedi za cijeli Nextbike sustav bilo gdje u svijetu, dok navedeni iznos ujedno ostaje raspoloživ na računu korisnika za sve dodatne vožnje. Cijena korištenja bicikla iznosi 5 kuna svakih dodatnih pola sata za klasični, odnosno 10 kuna za električni bicikl. Cijena sezonske pretplate iznosi 200 kuna, vrijedi godinu dana i uključuje neograničeni broj besplatnih vožnji u trajanju od 30 minuta po biciklu, dok za dodatne vožnje vrijedi isti način kao i kod „pay as you go“ opcije u prvom slučaju. Odabrani dobavljač, nakon provedene javne nabave je upravo hrvatska tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. iz Zagreba koja je licencirani partner globalnog Nextbike sustava javnih bicikala, a koji je zastupljen u više od 250 gradova diljem svijeta.

Print

 
Press
Savjet mladih
Nacionalne manjine
Prevencija kriminaliteta
Temeljni akti Grada Splita
Proračun Grada Splita
Natječaji i oglasi
Prostorno planska dokumentacija
Planovi grada
Servisne informacije
Plan upravljanja gradskom jezgrom
Legalizacija
Error
 
 
footer
 
naslovnica mapa Weba